Page 41 - Przewodnik po Głuchej Warszawie
P. 41
Zakład fotograficzny Mieczkowskiego
Fotografia Heleny Modrzejewskiej jako Marii Stuart,
Antoni Pomian Biesiekierski w okresie międzywojennym. wykonana w 1872 roku w Zakładzie Fotograficznym
Źródło: ApAM Mieczkowskiego. Źródło: Wikipedia
W artykule w Gazecie Warszawskiej z 1894 zaczął machać rękami i nogami – chciał wstać,
roku zamieszczono fragment rozmowy niesły- ale nie mógł. Bardzo się wszyscy śmieli. Na-
szącego Antoniego Biesiekierskiego z dzien- stępnie Eusapia wzięła jedną ręką za nogę fo- ul. Miodowa 3
nikarzem. Jako pracownik Zakładu Miecz- telu i podniosła go razem z p. Trzecieskim może
kowskiego był on świadkiem niespotykanego na trzy łokcie. Następnie raptem puściła fotel,
zdarzenia. Pewnego dnia miejsce to odwiedziła który powoli opuścił się na ziemię…”
Eusapia Palladino (znana wtedy jako medium
spirytystyczne) z Julianem Ochorowiczem. Mia-
ło to miejsce między 1893 a 1894 rokiem. Na
oczach wszystkich obecnych podeszła do kan-
toru, na którym leżał nóż z kości słoniowej (do
rozcinania papieru), i długo patrzyła na niego.
Wtenczas nóż sam podniósł się znad biur-
ka i dotarł do ręki Eusapii. To nie był koniec
pokazu. O drugim pokazie tej Włoszki Biesie-
kierski opowiadał słowami „Eusapia zrobiła
figla p. Trzecieskiemu. Eusapia poprosiła go,
aby usiadł na fotelu; pan Trzecieski posłuchał
Eusapii. Gdy on już siedział wygodnie, wtedy
Eusapia prosi go, aby wstał. Ale p. Trzecieski Eusapia Palladino. Źródło: Wikipedia
39