Page 2 - Instytut Historii Gluchych „Surdus Historicusˮ w latach 2012–2017
P. 2
b. Fundacja ma charakter apolityczny.
c. Dla celów współpracy z zagranicą Fundacja może posługiwać się nazwą w języku
obcym.
d. Fundacja może używać znaku graficznego z napisem wskazującym jej nazwę.
ROZDZIAŁ II.
CELE FUNDACJI I SPOSOBY ICH REALIZACJI.
§ 2.
Celem Fundacji jest:
1. Prowadzenie działalności popularyzacyjnej, edukacyjnej i kulturalnej na rzecz dziedzictwa
kulturowego historii Głuchych na zasadzie partnerstwa i równości szans w zakresie
aktywizacji zawodowej i społecznej.
2. Inicjowanie, promowanie oraz uczestniczenie w przedsięwzięciach kulturalnych
w szczególności na rzecz osób niepełnosprawnych.
3. Integracja społeczna i kulturalna osób niepełnosprawnych.
4. Czynne uczestnictwo i współudział osób niepełnosprawnych w inicjatywach i działaniach
fundacji.
5. Tworzenie oraz przestrzeganie standardów równości szans oraz wspieranie procesów
przemian w sferze świadomości społeczeństwa, prowadzących do pełnej integracji
i aktywizacji oraz przeciwdziałanie dyskryminacji.
6. Współdziałanie z władzami i organami administracji państwowej, samorządowej
w zakresie realizacji przyjętych celów statutowych.
7. Działania promocyjne i informacyjne obejmujące zakres realizowanych celów.
8. Prowadzenie wydawnictw, na które składać się będą: książki, czasopisma, gadżety,
katalogi, albumy, foldery, zeszyty, informatory.
9. Popularyzacja wiedzy o historii Głuchych, jako jednej z dziedzin Kultury Głuchych.
10. Zgromadzenie rozproszonych archiwaliów i muzealiów z dziedzictwa Kultury Głuchych
(poprzez ich zakup lub otrzymanie jako darów) i umieszczenie ich w archiwum fundacji.
11. Inicjowanie badań nad historią Głuchych celem poszerzenia wiedzy z zakresu dziedzictwa
Kultury Głuchych wśród społeczeństwa Głuchych i słyszących.
12. Działalność edukacyjna w szkołach, stowarzyszeniach głuchych.
13. Współpraca w zakresie badawczych historii Głuchych z instytucjami naukowymi,
religijnymi, kulturalnymi i archiwami oraz organizacjami lokalnymi, regionalnymi,
zagranicznymi i międzynarodowymi.
2