Page 6 - Instytut Historii Gluchych „Surdus Historicusˮ w latach 2012–2017
P. 6

7.  Każde  wypożyczenie  mienia  innym  osobom  lub  organizacjom  wymaga  pokwitowania,
                      w którym określa się rodzaj, ilość, stan, wartość i cechy tego mienia oraz terminu zwrotu.







                                                     ROZDZIAŁ IV.

                                                       ZARZĄD.


                                                          § 5.


              1.  Zarząd  Fundacji  składa  się  od  jednego do  pięciu  osób,  w  tym  Prezesa,  wiceprezesa,
                  sekretarza, dwóch członków zarządu.
              2.  W skład pierwszego Zarządu wchodzi fundator, jako jego Prezes.
              3.  Pierwszy Zarząd Fundacji jest w całości powoływany przez Fundatora.
              4.  Kolejni  członkowie  Zarządu  są  powoływani  i  odwoływani  uchwałą  Zarządu  podjętą
                  większością głosów.
              5.  Fundator może być prezesem kolejnego zarządu.
              6.  Kadencja Zarządu trwa 9 lat.
              7.  Członkostwo w Zarządzie ustaje z chwilą upływu kadencji, śmierci, złożenia rezygnacji lub
                  odwołania.
              8.  Odwołanie członka Zarządu następuje w przypadku:
                   a.  trwałej niezdolności do sprawowania funkcji w wyniku choroby trwającej nie krócej
                      niż rok;
                   b.  nieuczestnictwa w pracach Zarządu przez okres nie krótszy niż 1 rok;
                   c.  istotnego naruszenia postanowień Statutu;
                   d.  niezgodnego ze statutem wypełnienia funkcji członka Zarządu;
                   e.  podjęcia pracy, której charakter uniemożliwia należyte wykonywanie funkcji;
              9.  Odwołania Zarządu lub jego członka dokonuje Zarząd.
              10. Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
              11. Oświadczenia  woli  w  imieniu  Fundacji  we  wszystkich  sprawach  za  wyjątkiem  spraw
                  majątkowych składać mogą: Prezes samodzielnie lub dwaj członkowie Zarządu łącznie.
              12. W sprawach majątkowych wymagany jest podpis dwóch członków zarządu działających
                  łącznie, w tym prezesa.
              13. Regulamin biblioteki i archiwum oraz muzeum Fundacji ustala Zarząd.
              14. Zarząd Fundacji podejmuje decyzje w sprawach:
                   a.  opracowywania rocznego i wieloletniego planu działania Fundacji
                   b.  sporządzania sprawozdania z działalności Fundacji
                   c.  sprawowania zarządu majątkiem Fundacji
                   d.  podejmowania  uchwały  o  powołaniu  oddziałów,  filii,  przedstawicielstw  oraz
                      ustanowieniu pełnomocników, a także regulaminu ich działalności
                   e.  przyjmowania subwencji, spadków i zapisów
                   f.  ustalania wielkości zatrudniania i wielkości środków wynagradzania dla pracowników
                      Fundacji


                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8